Search
Game Server Forum Di Discussione e Supporto per i Game Servers
Configurazioni, settaggi e domande.

Welcome to the Gamesclan Game Servers Provider forums
You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2007, 03:20 PM   #1 (permalink)
Junior Member

Default Problema inserimento mod

Salve ragazzi! Ho affittato un server da Gamesclan per giocare a CoD2 e devo dire che va veramente bene...ottimo ping, scorrevole, chi è venuto a giocarci sopra ha detto di essersi trovato bene!!! Quindi sono soddisfatto e ringrazio la Gamesclan per l ottima qualità dei suoi servers!!!

Ieri ho provato ad installare una mod (nello specifico: all rifles), ma ho trovato qualche difficoltà:

...allora questa è la guida

1. Download your mod(s)

2. Open the mod in WinZip, WinRar, or whatever program is required to view the contents of the mod (if the mod is already in .pk3 form, skip ahead to step 4).

3. Extract the pk3 file(s) into a folder on your system (doesn’t matter where, this is just so you can better access the file(s))

4. Connect to your servers web stop/start control feature and STOP your server

5. Create an FTP connection to your game server (your web browser may be used but I suggest you use ws_ftp, cuteftp, leapftp, etc. – http://www.downloads.com/ has them all)

6. Using your FTP connection, browse to your servers root CoD folder (the one where the CoDMP.exe is located)

7. Create a new folder labeled “My_Mods” (this is purely an example, it could be labeled anything – some mods also specify what it should be)

8. Upload the your mod files to your servers new Call of Duty/My_Mods folder (using the FTP connection – again, folder name could be anything; )

9. For Linux copy the game.mp.i386.so file from your Call of Duty/Main folder to the Call of Duty/My_Mods folder. For windows copy the game.mp.x86.dll file to the Call of Duty/My_Mods folder. Please make sure you COPY the files instead of moving them! In both cases, make sure you copy your servers main config file to the new folder as well – being sure to update for your mods if necessary

10. Disconnect your FTP connection.

11. Add the following line to your servers command startup, +set fs_game My_Mods. If you do not have access to this level of control for your server, either use the default install method or contact your Game Server Provider to have them add the command line option. If they will not do this, then simply use

12. Connect to your server’s web stop/start control feature again and START your server.

13. If the Mod(s) are both server side and client side, meaning both the server and the client needs the file(s) in order to play, then make sure you provide some method for your server patrons to download the file(s). This can either be accomplished by allowing server downloads,

ed è abbastanza chiara...solo non capisco il passaggio numero 11, quando mi chiede di inserire la stringa "+set fs_game My_Mods" !?

Premettendo che ho capito che My_Mods è il nome della cartella che ho creato in precedenza, questa stringa l'ho provata ad inserire nel command line manager, sotto il nome, appunto +set fs_game. Ho provato ad entrare nel server, ma risulta down...ho poi scoperto che a questo comando manca il +exec dedicated.cfg che serve appunto per far partire il server!! Come faccio ad inserirlo e far vedere la mia mod??? Grazie a chi risponderà!!!
pollolollo is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old 21-09-2007, 03:36 PM   #2 (permalink)
Junior Member

Default Re: Problema inserimento mod

Ok ho risolto il problema....

...solo che non avviene il download automatico della mod, anche se:

// Autodownload
set sv_allowDownload "1"
set sv_allowedClan1 ""
set sv_allowedClan2 ""

...come mai?
pollolollo is offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!
Reply With Quote
Old 21-09-2007, 04:54 PM   #3 (permalink)
Moderator

Send a message via ICQ to Paperottolo
Awards Showcase
Default Medal 
Total Awards: 1
Default Re: Problema inserimento mod

Grazie per i complimenti ad i game server di Gamesclan.

onestamente non gioco a cod e quindi non so' aiutarti ma mi sono letto un po' i tuoi post di questi giorni ed ho visto che ad ogni tua domanda poi aggiornavi dicendo ho risolto.

Questo significa che stai studiando, leggendo le guide e chiedendo in giro.

Di questo passo capirai presto anche questo e molte altre cose.

Buon divertimento
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules